Asendia på Global E-commerce Summit 2014

08 april, 2014

Asendia, ett joint venture mellan två av världens ledande postoperatörer – La Poste och Swiss Post, har meddelat att man sponsrar årets Global E-commerce Summit. Konferensen där Asendia kommer att presentera sina gränsöverskridande leveranslösningar hålls i Barcelona den 16–18 juni.

Global E-commerce Summit är det årliga globala evenemang där onlineåterförsäljare, entreprenörer och e-handelsexperter från etablerade och nya marknader samlas. Konferensen hålls vid en tidpunkt då e-handeln fortsätter att utvecklas över hela världen och återförsäljare ser en kraftig ökning av möjligheter och potential att utveckla verksamheten via mobila kanaler såväl som på nätet.

Asendia är silversponsor för evenemanget och ett expertteam av specialister kommer att finnas till hands för att ge råd och svara på frågor i Asendias monter. Företagets delaktighet i konferensen belyser Asendia engagemang för en kundcentrerad strategi. Asendia kommer att dela bästa praxis och de senaste rönen till stöd för e-handelns dynamiska arena.

Med både kompetens och erfarenhet inom leverans av varor och paket runt om i världen har Asendia utvecklat en rad tjänster för att möta behoven hos återförsäljare, e-handelsföretag och andra B2B- och B2C-distributörer som garanterar den snabba, pålitliga och säkra internationella leveransen av varor till kunderna.

Konferensen 2014 kommer att innehålla inledningsanföranden, marknadsinsikt, rådgivning om affärsstrategi, fallstudier och möjligheter till nätverkande. Den 17 juni kommer evenemanget även att hålla European E-commerce Awards (prisutdelning för europeisk e-handel). För ytterligare information om Global E-commerce Summit, besök www.e-commercesummit.com.