Asendia uses cookies to be able to provide you with the best possible service. If you continue to surf on the page, you consent to the use of cookies.

I consent.
E‐Commerce » Trends, Country Focus, Whitepapers | 18.02.2015

Den amerikanska drömmen - expandera över Atlanten via e-handel

 

Förenta staterna har skildrats som möjligheternas land under stora delar av sin historia. Det är inte annorlunda när det gäller e-handel.

USA är det tredje största landet i världen - dubbelt så stor som den Europeiska unionen. Nästan två tredjedelar av landets över 300 miljoner invånare handlar redan på nätet, i vad som är en av de mest mogna e-handelsmarknaderna i världen och du kan förvänta dig att onlineförsäljningen slår rekord på $500 miljarder (€400 miljarder) vid slutet av årtiondet.

Det finns alltså en kunnig publik i USA som är vana att göra inköp på nätet vilket innebär att mycket redan är vunnet när syftet är att attrahera nya kunder på nya marknader. Men de har också motsvarande höga förväntningar samt en stark inhemsk detaljhandelsmarknad. Ambitiösa företag som har sikte på att gå med vinst behöver verkligen göra sin hemläxa, finslipa sina erbjudanden och sätta fokus på leverans för att ha en chans att konkurrera.

Asendia finns naturligtvis till hands för att hjälpa dig - och med erfarenhet av att arbeta med många företag som säljer till USA, har vi tagit fram en guide för att hjälpa dig på vägen till framgång.


Innehåll:

  • Introduktion
  • Den amerikanska marknaden
  • Detaljhandeln i USA
  • Amerikanska konsumenters inställning till e-handel
  • Reglering

 

 

field_title
Destination USA - trender och möjligheter

Expandera till världens tredje största konsumentmarknad: USA