B2C E-commerce Report 2019 Spanien

18 juni, 2019
19_20_GLOBAL_Spanish_Report_Blog_Banner.jpg

E-handelns omsättning förväntas öka med över 20% under 2019.

‘Det är några få saker som vi upplever som extremt viktiga när man vill ge sig in på den spanska marknaden. För det första, se till att du har koll på de lokala betalningslösningarna och för det andra, se till att erbjuda dina kunder tilläggsprodukter på ett smidigt sätt.’
Roy Machielsen, Managing Director, Osudio

I den här utgåvan av Ecommerce Foundations rapport om e-handeln i Spanien tittar man på konsumentbeteenden och trender inom B2C. Rapporten innehåller också intervjuer med företag som SAP, MultiSafePay och Osudio.

Infrastruktur & Logistik

Spanien rankar högt i "Logistics Performance Index", vilket är baserat på effektivitet inom tullhantering, kvalitet på handel och tillgång till enkla logistiklösningar. Spanien kommer också högt på listan när det gäller "Ease of Doing Business Index" och "E-Government Development Index", vilket visar nivån på utveckling och investeringar.

E-handelslandskapet

63 % av spanska internetanvändare shoppar online. Det är en hög siffra för södra Europa. De flesta använder sin mobiltelefon för att shoppa online.

Spanien är ett medelstort land, vilket betyder att de flesta konsumenter anser att det inte bör ta mer än 3-5 dagar att få en vara hemskickad. Kläder och skor att vad spanjorer till största del returnerar.

Om du vill veta mer om betalningsmetoder eller vad de olika segmenten inom e-handeln omsätter och mycket mer om den spanska marknaden ska du ladda ner vår rapport nu.

Fyll i formuläret nedan för att ladda ner "B2C e-commerce Report Spain 2019" utan kostnad.

Besök http://www.ecommercefoundation.org/reports för att ladda ner den fullständiga rapporten.