B2C E-commerce Report 2019 Tyskland

01 maj, 2019
19_13_GLOBAL_Germany_Report_Blog_Banner.jpg

BNP fortsätter att öka med en stadig tillväxt

på strax under 3 %.

‘E-handeln fortsätter att öka i Tyskland. Dagens kunder förväntar sig en perfekt sammankopplad shoppingupplevelse mellan online och offline. Bara företag som erbjuder en sömlös lösning kan bli framgångsrika. ’
Stefan Herold, Managing Director, Osudio Germany

I den här rapporten tittar Ecommerce Foundation på den tyska e-handelsmarknaden. Förutom att gå in på djupet om konsumentbeteenden och trender får man också ta del av intervjuer med bl.a. SAP, Osudio, och Computop.

Infrastruktur & Logistik

Tyskland har tappat i "Ease of Doing Business Index" och "Internet Inclusivity"; däremot har de ökat i "E-Government Development Index" och i "Logistics Performance Index". Dessutom är internetspridningen hög och BNP fortsätter att öka stadigt.

E-handelslandskapet

Tyskar använder internet varje dag och de flesta föredrar att söka efter information och att shoppa via datorn hellre än via mobilen. Tyska konsumenter vill välja leveransställe istället för en viss tidpunkt och allra helst betalar man mend PayPal.

När det gäller shopping från utlandet ligger Kina högst upp på listan, följt av USA och Storbritannien. Det är de stora varumärkena som säljer bäst vid internationella köp.

Den tyska e-handelsrapporten innehåller också viktig information om de mest populäre onlinebutikerna, hur man vill ha sina paket levererade och olika shoppingbeteenden hos ‘Wessi’ och ‘Ossi’.

Fill out the form below to download the light version of the B2C e-commerce Report Germany 2019 for free!

Tomt bildblock.

Visit http://www.ecommercefoundation.org/reports to download the full report.