B2C e-handelsrapport för USA 2018

30 juli, 2019
19_35_GLOBAL_US_Report_Banner.jpg

249 miljoner amerikanska konsumenter shoppar online minst en gång i månaden

”Differentiering är viktigt för att överskrida kundernas förväntningar. Nu mer än någonsin.’’
Wendy Cismoski, VP of Americas Marketing, SAP Customer Experience

Rapporten för e-handel 2018 för USA går igenom den amerikanska e-handelsmarknaden och analyserar konsumentbeteenden, preferenser och trender. Rapporten innehåller också råd från experter vid ledande e-handelsföretag.

Infrastruktur & Logistik

USA rankas bra i nästan alla e-handelsindex, särskilt ”Ease of Doing Business Index” där USA kommer på 6:e plats. Genom att 88% av den amerikanska befolkningen har tillgång till internet kommer USA på 3:e plats för ”Inclusive Internet Index”.

E-BNP fortsätter att öka i USA och ökade från 1,9% till 2,56% mellan 2015 och 2018. De totala e-handelsutgifterna på B2C marknaden nådde 5 biljoner kronor förra året. Online-marknadsplatser genererade största delen av försäljningsintäkterna.

E-handelslandskapet

I USA handlar konsumenter som handlar på nätet online minst en gång per månad. Även om Amazon-webbplatsen var den mest populära webbplatsen för detaljhandel, var eBay den största detaljhandelsappen i USA för både Android och iOS.

För att lära dig mer om e-handel i USA och se hur ditt företag kan komma in på en av världens största konsumentmarknader, ladda ner USA:s e-handelsrapport nu.

Ladda ner en sammanfattning av rapporten gratis genom att fylla i formuläret nedan.

Gå till http://www.ecommercefoundation.org/reports för att ladda ner den fullständiga rapporten.