
Årets julklapp från Asendia Nordic går till WWF
Årets julklapp från Asendia Nordic går till WWF Världsnaturfonden. Det är den viktigaste julklappen vi kan tänka oss.
Denna exklusiva rapport från Ecommerce Foundation analyserar marknaden för B2C e-handel, konsumentbeteende och e-handelstrender i Kina. Rapporten innehåller också intervjuer med ledande logistikexperter, detaljhandlare och intressenter på den kinesiska e-handelsmarknaden som t.ex. GMO-registret och ”Hong Kong Federation of E-commerce”.
B2C e-handelns potential
Mellan 2016 och 2017 ökade omsättningen för B2C e-handel med 19% och den förväntas växa ytterligare 20.20% under det kommande året till 6 miljarder kronor.
E-handelslandskapet
Enligt Statista har Kina världens största online marknad. Internetpenetrationen ökar och cirka tre fjärdedelar av konsumenterna som handlar på nätet kommer att köpa varor online i år.
När det gäller hur väl logistiken fungerar i landet har Kinas stora städer gått om de flesta städer i andra utvecklade länder. På landsbygden däremot är logistiken inte alltid helt enkel eller pålitlig.
Sydkorea, USA, Japan och Tyskland är populära importdestinationer för e-handel. Av de konsumenter som köper varor över landsgränserna säger sig majoriteten köpa göra inköp från andra länder flera gånger om året.
Rapporten innehåller också information om hur ofta konsumenterna shoppar på nätet, deras leveranspreferenser och betalningsalternativen de helst använder. Data om e-handelsplattformarna i Kina finns också inkluderat i rapporten.
Vi använder cookies för att erbjuda en förbättrad onlineupplevelse och erbjuder dig innehåll och tjänster som är anpassade till dina intressen. Genom att använda vår hemsida eller klicka på "OK", godkänner du vår Cookie Policy. Om du inte vill tillåta cookies kan du inaktivera dem i din webbläsares inställningar. Klicka här för att läsa hur du går till väga.