Framgångsrik e-handel i Storbritannien

03 september, 2019
19_GLOBAL_UK_Solutions_Blog_Banner.jpg

Storbritannien är en av världens mest attraktiva och lönsamma marknader för e-handel. Endast Kina och USA har en större andel av den globala marknaden.

Den brittiska marknaden anses vara go-to marknaden i Europa för online shopping. Storbritannien är en mycket konkurrenskraftig marknad för e-handel och leder vägen för övriga Europa när det kommer till ett enastående utbud för shoppare på nätet. Marknaden är stor och det är imponerande att den fortfarande växer. Fler och fler britter köper varor online över landsgränserna.

Vilka är då de rådande trenderna bland brittiska konsumenter och vad förväntar de sig av sin shopping upplevelse?

En utmärkt leverans är a och o

Undersökningar visar att en utmärkt leverans är grundläggande för en framgångsrik e-handel i Storbritannien. De som shoppar på nätet vill ha flexibilitet och flera olika leveransalternativ att välja mellan. Konsumenterna förväntar sig smidiga och pålitliga leveranser och returer. I dagens läge är returer en nödvändig del av shopping upplevelsen på nätet.


Brittiska konsumenter spenderar hela 13 miljarder kronor i veckan. 91% av alla 33 till 54-åringar köper varor på nätet. Nästan ¾ av dessa shoppare spenderar över 1000 kronor per uppköp. Det som står klart är att e-handlare har en enorm möjlighet på den brittiska marknaden om de kan tillfredsställa konsumenternas krav och behov.

I undersökningar har det kommit fram att leveransen är grundläggande för framgångsrik e-handel i Storbritannien. Shoppare vill ha flexibilitet med flera olika leveransalternativ. De kräver också fullständig transparens och pålitlighet. Leveranser och returer ska vara smidiga och snabba.


Ladda ner vår B2C rapport för e-handel för Storbritannien 2019 och lär dig mer om marknaden för e-handel, konsumentbeteende och trender.

LÄS MER
didUnited_Kingdom_Light_Ecommerce_Report_2019_Page_01.jpg


Med Premium Goods

  • når 99.3% av leveranserna fram på första försöket
  • kan du flexibelt följa hur snabbt varorna ska levereras
  • har dina kunder möjlighet till 2-timmars leveransfönster
  • kan dina kunder välja mellan 7,000 platser för upphämtning och returer
  • har dina kunder full transparens och statusrapporter via SMS eller epost
  • kan du erbjuda leveranstjänster med kunden i fokus

Brittiska konsumenterna hör till de mest krävande när det gäller kvalitetsprodukter och shopping upplevelser online. Om du vill expandera din e-butik till Storbritannien, låt då oss på Asendia hjälpa dig med vår know-how om den brittiska marknaden.