
Årets julklapp från Asendia Nordic går till WWF
Årets julklapp från Asendia Nordic går till WWF Världsnaturfonden. Det är den viktigaste julklappen vi kan tänka oss.
I rapporten undersöker Ecommerce Foundation kommersiella möjligheter och utmaningar för de viktigaste destinationerna på den globala e-handelsmarknaden. Rapporten innehåller också en mängd intervjuer med experter från internationella organisationer som Awin, Alipay och SAP Customer Service.
Infrastruktur & Logistik
De viktigaste e-handelsindexen visar att Europa är den ledande e-handelsmarknaden. Tyskland rankas först i "Logistics Performance Index", Storbritannien kommer in på första plats för "E-Government Development Index" och Sverige rankas högst i "Internet Inclusivity Index". Men länder i andra regioner som t.ex. USA, Japan och Förenade Arabemiraten klarar sig också bra.
E-handelslandskapet
Nästan hälften av den globala befolkningen är mellan 25 och 54 år gammal. Denna generation av millennials säkerställer att den globala e-handeln ökar. Multimedia (som musik, filmer och spel) samt elektronik är de mest populära varukategorierna.
I en del regioner i Sydamerika är smarttelefoner ett rätt nytt fenomen vilket gör att datorn fortfarande används mer än smarttelefoner. Internetanvändningen har nästan nått 100% i Nordamerika och i Europa är användningen av sociala medier väldigt hög. I Mellanöstern är smarttelefonen den mest använda enheten för att surfa på internet, den största åldersgruppen i Afrika är 0-14 åringar och mobila nätverk har ersatt bredbandsnätverken i Asien samt Oceanien.
Ladda ner den globala rapporten för e-handel och läs mer om e-handeln, kundpreferenserna, olika e-handelsplattformar samt de mest populära konsumentkategorierna.Vi använder cookies för att erbjuda en förbättrad onlineupplevelse och erbjuder dig innehåll och tjänster som är anpassade till dina intressen. Genom att använda vår hemsida eller klicka på "OK", godkänner du vår Cookie Policy. Om du inte vill tillåta cookies kan du inaktivera dem i din webbläsares inställningar. Klicka här för att läsa hur du går till väga.