Global rapport för B2C E-handel 2018

21 augusti, 2019
19_GLOBAL_Blog_2018_Global_Report_Banner.jpeg

Den globala internetanvändningen har ökat till nästan 60%

I rapporten undersöker Ecommerce Foundation kommersiella möjligheter och utmaningar för de viktigaste destinationerna på den globala e-handelsmarknaden. Rapporten innehåller också en mängd intervjuer med experter från internationella organisationer som Awin, Alipay och SAP Customer Service.

Infrastruktur & Logistik

De viktigaste e-handelsindexen visar att Europa är den ledande e-handelsmarknaden. Tyskland rankas först i "Logistics Performance Index", Storbritannien kommer in på första plats för "E-Government Development Index" och Sverige rankas högst i "Internet Inclusivity Index". Men länder i andra regioner som t.ex. USA, Japan och Förenade Arabemiraten klarar sig också bra.

E-handelslandskapet

Nästan hälften av den globala befolkningen är mellan 25 och 54 år gammal. Denna generation av millennials säkerställer att den globala e-handeln ökar. Multimedia (som musik, filmer och spel) samt elektronik är de mest populära varukategorierna.

I en del regioner i Sydamerika är smarttelefoner ett rätt nytt fenomen vilket gör att datorn fortfarande används mer än smarttelefoner. Internetanvändningen har nästan nått 100% i Nordamerika och i Europa är användningen av sociala medier väldigt hög. I Mellanöstern är smarttelefonen den mest använda enheten för att surfa på internet, den största åldersgruppen i Afrika är 0-14 åringar och mobila nätverk har ersatt bredbandsnätverken i Asien samt Oceanien.

Ladda ner den globala rapporten för e-handel och läs mer om e-handeln, kundpreferenserna, olika e-handelsplattformar samt de mest populära konsumentkategorierna.

Ladda ner en sammanfattning av rapporten gratis genom att fylla i formuläret nedan.

Gå till http://www.ecommercefoundation.org/reports för att ladda ner den fullständiga rapporten.