En noggrann planering vid marknadsutskick är A och O för att nå ut på rätt sätt

Digitaliseringen möjliggör för företag att nå ut till sina kunder genom många olika kanaler, från e-post till sociala medier. De digitala kanalerna har vuxit så snabbt att många trodde att de skulle bli förstahandsvalet för marknadsförare. Men trots detta har direktreklam behållit sin status som ett av de mest effektiva marknadsföringsverktygen som finns. Den genomsnittliga svarsfrekvensen för direktreklam är i själva verket mer än 36 gånger högre än för e-post, vilket man från början var säker på skulle ge de bästa svarsfrekvenserna.

Asendia direktmarknadsföring

Tips för att bygga upp en framgångsrik direktreklamkampanj

  • Lär känna din målgrupp. Nyckeln till framgång med din kampanj är att rikta sig till rätt personer med rätt erbjudande.
  • Sammanfatta ditt resultat i en kort mening. För att kunna det måste du ha koll på vilka mål du har satt upp och vad du förväntar dig.
  • Var kreativ (men glöm inte portokostnaden). Användning av färg, textur och roliga kuvert kan ge resultat. QR-koder, förstärkt verklighet (AR) eller inbäddade ljud- och videoklipp kan också öka nyfikenheten.
  • Använd kvalitetsdata. Kort sagt, allt kretsar kring din data. En sändlista av god kvalitet är oumbärlig för att nå rätt person på rätt adress.
  • Ta reda på om ditt meddelande kom fram. Kapaciteten att hantera svar, oavsett om det avser broschyrbeställningar, förfrågningar från samtalscentraler eller datainsamling, har avgörande betydelse.

10 enkla steg till en framgångsrik DM-kampanj

Lär dig mer om hur du nå genom bruset med din DM-kampanj i vår guide "10 Simple Steps to Successful Direct Mail'.

Ladda ner
e-book.jpg

Ta reda på hur DM kan hjälpa dig att driva din e-handel

Globala DM-kampanjer är faktiskt en väl beprövat sätt att skapa nya affärer för e-handlare, och en framgångsfaktor. Ta reda på hur här!

Video image

50%

av dem som handlar på nätet besöker en e-shop efter att ha fått ett utskick i brevlådan

44%

av konsumenterna köpte en produkt efter att ha fått ett DM-utskick.

20%

delar med sig av ett utskick de har mottagit

Fördelarna med direktmarknadsföring

envelope.svg

Personlig och effektiv marknadsföring

17_HQ_About_Asendia_Globe_international_icon_white.svg

Högre svarsfrekvens än med digitala utskick

17_UK_Dollar_Icon.svg

Öka din ROI genom kombinerade analoga och digitala utskick