Asendia Connect

powered by ShippyPro

I samarbete med ShippyPro har Asendia lanserat Asendia Connect, en smart plattform som erbjuder e-handlare ett användarvänligt gränssnitt för hantering av alla leveranser, från varubrev upp till 2 kg till större och tyngre paket.

 

Asendia Connect och ShippyPro

Kunder runt om i världen har allt högre förväntningar när det gäller leveranser för köp online. På en starkt konkurrensutsatt marknad är det mycket viktigt för e-handlare att uppfylla förväntningarna. Men att göra det kan vara komplicerat och tidskrävande. För att hjälpa till erbjuder Asendia automatisering av en rad smarta funktioner, inklusive etikett- och returetikettutskrifter, detaljerade digitala rapporter, enkel fakturering, bulkspårning, fraktkalkyler samt mycket mer.

Asendia Automation

 

Hur kan automatisering av e-handel hjälpa dig?

 

Kort sammanfattat kan det göra det både enklare och mer kostnadseffektivt att hantera din webbutik. 

Konfigurera

Enkelt att konfigurera

Din plattform ansluts till Asendias logistiksystem och du kan enkelt skapa de etiketter du behöver.

Full koll

Ha full koll

Asendia Connect ger dig full koll på din säljaktivitet och uppdaterar dig med notifikationer.

Förenkla returer

Förenklar returer

Du kan lägga till en returetikett direkt för att förenkla och göra det smidigt för dina kunder.

 

Detta får du på köpet

 

Spara tid

Få tid över till annat med en hel rad av automatiserade funktioner med allt från spårningsnotifikationer till jämförelsepriser för fraktalternativ.

Minska kostsamma fel

Automatisering sparar inte bara tid utan minskar också kostsamma fel. Med ShippyPro minskar du orderhanteringsfel med 88%.

Minsta trycket hos kundtjänst

Genom att hålla kunden uppdaterad genom automatiska notifikationer minskar du  belastningen hos din kundtjänst. Att 82% av alla kunder vill ha aviseringar under hela leveransen talar sitt tydliga språk.

Flexibilitet

Många flervalsfunktioner ger dig total kontroll över orderläggning.

Full koll

Papperslös datahantering och digitala rapporter hjälper dig att hålla koll på dina leveranser.

Snabbt och enkelt

Snabbt och enkelt. Med standardiserade e-handelsplattformar krävs inga kostsamma investeringar och du kan vara redo att börja leverera på 30 minuter!

Öka konverteringar och få återkommande kunder

En förbättrad shoppingupplevelse gör det mer troligt att kunder återkommer. En smidig leverans- och spårningsupplevelse gör dem mer benägna att köpa igen. Nöjda kunder hjälper till att öka ditt rykte vilket leder till nya kunder.

Visste du att?

84% av konsumenterna säger att de inte vill handla med ett varumärke igen om de har en dålig leveransupplevelse. 98% av kunderna säger att leveransen påverkar deras varumärkeslojalitet. (Convey)

Läs mer om våra digitala e-handelsverktyg här.

 

SE-LinkedIn Follow Email banners2-large

 


 

En experts perspektiv

Vi bad Gorm Vogelius, affärsutvecklare för Asendia Danmark,
att dela med sig av sina insikter.

Gorm Vogelius

Fråga
Vilka typer av e-handlare har mest nytta av att använda Asendia Connect?

Svar
”De flesta e-handlare kan faktiskt dra nytta av att använda Asendia Connect. De  sparar tid och pengar genom att använda ett system istället för flera TMS-system och nya företag kommer att kunna göra sig redo att skicka på några minuter.”


Fråga
Hur har branschen förändrats med tekniken?

Svar
Under de senaste åren har tekniska framsteg gjort det lättare än någonsin att nå dina kunder. Idag måste förberedelserna för leveranser ske snabbt, exakt och effektivt. Du uppnår detta med nya plug'n play-integrationer för webbutiker, marknadsplatser och finansiella system. Asendia Connect hjälper dig att bli automatiserad och organiserad utan krångel, och du kan köra de flesta processer via din smartphone.

 

Sänk dina kostnader och förenkla din frakt med Asendia Connect

Som e-handlare kan man ibland tycka att leveranser är både komplicerade och omständliga.

Med vår hjälp får du tid över till att fokusera på viktigare saker som att sälja, utveckla ditt varumärke och få din verksamhet att växa. Asendia Connect erbjuder en mängd f funktioner som sparar både tid och pengar och säkerställer att dina kunder får en  leveransupplevelse utöver det vanliga, vilket i sin tur ger dig nöjda återkommande kunder.

Kontakta oss

8 January, 2024
Global E-commerce company Asendia marks the New Year with a new look!

Press Release 8th January 2024  |  Asendia

For this new year, Asendia, a global leader in e-commerce solutions, proudly announces a

28 March, 2023
New global research of 8,000 global shoppers and 800 global retailers

Do you really know what your customers want or how to reach them?

As retailers and brands face changing shopper behaviours and an uncertain…

27 February, 2023
WEBINAR: Pia Elster joins RetailX to discuss the Global 2022…

Asendia expert Pia Elster joins the RetailX panel for a discussion of the newly released Global 2022 Ecommerce Report.

Asendia-expert Pia…