Är ditt varumärke redo att bli globalt?

09 June, 2022

E-Commerce Destinations e-Book

E-handelsmarknader runt om i världen erbjuder enorm potential för retailers som vill expandera sin verksamhet till nya destinationer och varje marknad är unik. Från leveranspreferenser till tull- och tullklarering; det är mycket att tänka på när man säljer i ett nytt land.

 

Fler människor än någonsin tidigare handlar online. E-handeln växer globalt i en värld som är allt mer sammankopplad och effekterna av händelser och trender i ett land märks ofta över hela världen.

För online retailers som är villiga att lägga ner tid och arbete finns det mycket att tjäna på att expandera sin verksamhet globalt. Asendia har många års erfarenhet av global e-handelslogistik och vi har sammanställt den här guiden för att ta hjälpa dig att ta ditt företag ut i  världen.

Är ditt varumärke redo för att bli globalt? - Ladda ner vår  checklista! 

 

 

17 October, 2022

Chilly’s takes on “big water”

Chilly’s, a reusable lifestyle company and an Asendia client, whose mission is to accelerate the adoption and everyday use of reusable products, launched…

14 October, 2022

Asendia shortlisted for the “Environmental Achievement of the Year” award

With all of our sustainability efforts, it’s wonderful to be shortlisted in the “Environmental Achievement of the Year” category at the Parcel and Postal…

12 October, 2022

What’s the carbon measurement of an e-commerce parcel?

As the focus on sustainability in the shipping industry grows, it’s increasingly important for e-commerce retailers to utilise scientifically sound…