Effektivisering av global e-handelslogistik inom mode och skönhet

19 April, 2021
Streamlining

E-Commerce Online Retail

Eftersom en stor förändring i köpvanor driver fler och fler konsumenter online kommer e-handlare inom mode, hälsa och skönhet att kunna dra nytta av detta. 

Onlineköp förutspås att utgöra 36% av den totala försäljningen inom mode 2022, medan hälsa och skönhet förväntas representera 23% av all global försäljning online 2025. Det är uppmuntrande siffror, men det betyder inte att det är dags för återförsäljare att ta foten av gasen. Med konsumenter som förväntar sig snabba, lättanvända, informativa och tillgängliga plattformar och tjänster blir det allt viktigare att erbjuda en smidig upplevelse och verkligen förstå vad som får dina kunder att köpa.

Varje land har sina egna regler och kulturella faktorer påverkar köpmönster. Men vilka är de viktigaste trenderna som påverkar de köpbeslut som konsumenterna fattar globalt? Från den digitala shoppingupplevelsen till globala skillnader och frakt till retur, ladda ner vår infographic idag för en ögonblicksbild byggd på insikter för e-handlare inom mode och skönhetsprodukter:

Ladda ner infografik CTA

Global E-commerce company Asendia marks the New Year with a new look!

Press Release 8th January 2024  |  Asendia

For this new year, Asendia, a global leader in e-commerce solutions, proudly announces a significant rebrand that…

New global research of 8,000 global shoppers and 800 global retailers

Do you really know what your customers want or how to reach them?

As retailers and brands face changing shopper behaviours and an uncertain economic…

WEBINAR: Pia Elster joins RetailX to discuss the Global 2022 Ecommerce…

Asendia expert Pia Elster joins the RetailX panel for a discussion of the newly released Global 2022 Ecommerce Report.

Asendia-expert Pia Elster sluit…