Effektivisering av global e-handelslogistik inom mode och skönhet

19 April, 2021
Streamlining

E-Commerce Online Retail

Eftersom en stor förändring i köpvanor driver fler och fler konsumenter online kommer e-handlare inom mode, hälsa och skönhet att kunna dra nytta av detta. 

Onlineköp förutspås att utgöra 36% av den totala försäljningen inom mode 2022, medan hälsa och skönhet förväntas representera 23% av all global försäljning online 2025. Det är uppmuntrande siffror, men det betyder inte att det är dags för återförsäljare att ta foten av gasen. Med konsumenter som förväntar sig snabba, lättanvända, informativa och tillgängliga plattformar och tjänster blir det allt viktigare att erbjuda en smidig upplevelse och verkligen förstå vad som får dina kunder att köpa.

Varje land har sina egna regler och kulturella faktorer påverkar köpmönster. Men vilka är de viktigaste trenderna som påverkar de köpbeslut som konsumenterna fattar globalt? Från den digitala shoppingupplevelsen till globala skillnader och frakt till retur, ladda ner vår infographic idag för en ögonblicksbild byggd på insikter för e-handlare inom mode och skönhetsprodukter:

Ladda ner infografik CTA

Trender inom hälsa och välbefinnande 2025

Hälso- och friskvårdsbranschen utvecklas snabbt med teknik, personlig anpassning, hållbarhet och e-handelstillväxt som drivkrafter. Under 2025 kommer

Upptäck den växande brittiska e-handelsmarknaden

Storbritannien fortsätter att vara en av världens mest dynamiska e-handelsmarknader. 

Med en prognostiserad marknadsintäkt på 186 miljarder US-dollar fram…

Så här skickar du varor till Schweiz utan överraskningar: Hur förtullat…

För internationella e-handelsföretag kan tull- och importavgifter vara en av de svåraste delarna av frakten – särskilt till länder som Schweiz, som inte…