Våra 5 bästa tips för försäljning till Schweiz

27 January, 2021

E-Commerce Destinations

Onlineköp ökar stadigt i Schweiz. Schweiziska konsumenter spenderade över €9 miljarder online under 2019 och en kombination av höga inhemska priser och brist på lokal tillverkning gör att många handlar över gränser.  

Schweiz har också en av de högsta BNP per capita i världen, och Schweiz är känt för utmärkt skatte- och affärsekonomi.
Det finns alltså många anledningar till att företag mer och mer kikar mot alplandet mitt i Europa som en lukrativ e-handels-marknad.

För att kunna ta del av denna spännande marknad på bästa sätt krävs det kunskap om konsumentpreferenser och hur det formar marknaden. Lagar och regler och inte minst tullfrågor är andra viktiga aspekter att väva in man vill expandera till Schweiz. Asendia är här för att hjälpa dig.  

Med Swiss Post som ett av våra moderbolag har vi den kunskap som krävs. Och detta vill vi gärna dela med oss av i våra bästa tips på hur du säljer till Schweiz. 

 

New call-to-action

 

17 October, 2022

Chilly’s takes on “big water”

Chilly’s, a reusable lifestyle company and an Asendia client, whose mission is to accelerate the adoption and everyday use of reusable products, launched…

14 October, 2022

Asendia shortlisted for the “Environmental Achievement of the Year” award

With all of our sustainability efforts, it’s wonderful to be shortlisted in the “Environmental Achievement of the Year” category at the Parcel and Postal…

12 October, 2022

What’s the carbon measurement of an e-commerce parcel?

As the focus on sustainability in the shipping industry grows, it’s increasingly important for e-commerce retailers to utilise scientifically sound…