Kraften i personlig anpassning: Ökad e-handelsförsäljning för företag inom…
I det livliga e-handelslandskapet har det aldrig varit viktigare att sticka ut och få kontakt med konsumenterna på en personlig nivå.
För företag inom…
.
Schweiz är en unik marknad, det är inte en del av EU, så det har sina egna tullskyldigheter, men dess höga köpkraft och centrala läge i Europa innebär att schweiziska konsumenter har utmärkta möjligheter för gränsöverskridande handel.
har bland de högsta disponibla inkomsterna i Europa (Swiss Post whitepaper) (Finns det länk till detta whitepaper?)
av schweiziska konsumenter gör regelbundna köp från utlandet; särskilt från grannländerna, Kina, USA och Storbritannien.
av schweiziska konsumenter köper produkter online en gång i månaden
av schweiziska shoppare vill ha varor levererade till sina hem
av schweiziska konsumenter accepterar leveranstider mellan 3 och 6 dagar
Genom att arbeta med Swiss Post, vårt moderbolag och den föredragna leveransleverantören, kan vi erbjuda Schweiz mest populära tjänster, som DDP, genom en pålitlig, erkänd leveranspartner.
e-PAQ-tjänster till Schweiz drivs av Swiss Post. De hjälper inte bara logistikchefer att uppnå sina mål om snabb, kostnadseffektiv och pålitlig leverans, de hjälper också marknadschefer att optimera kundens upplevelse.
Swiss Posts oöverträffade infrastruktur, kunskap om landet och enskilda hushåll, plus automatisk tullklareringen, innebär snabbare transittider för dina paket.
Vi automatiserar vidarebefordran av tullklareringsdata till myndigheterna, så tull och momshantering av schweiziska tullen går enklare och snabbare.
Försändelser levereras till kunder - hemma eller på ett bekvämt upphämtningsställe - utan dolda kostnader, medan våra flexibla returlösningar förenklar logistiken för ditt företag.
Genom att hantera post och paket upp till 2 kg i samma distributionskanal erbjuder vi en mer kostnadseffektiv leverans. Konstant spårning gör det möjligt för oss att agera snabbt och lösa uppkommande förseningar eller leveransproblem.
Schweiziska konsumenter älskar att se Swiss Post som ett leveransalternativ i kassan, det ger dem sinnesfrid och uppmuntrar dem att genomföra ett köp.
Se till att det inte finns några oväntade kostnader för dina kunder genom att debitera alla tullar och avgifter i förväg.
Med förhandsklarering och flexibla leveransalternativ maximerar du chansen till förstagångsleverans och minskar besväret.
Upptäck en enklare returprocess eftersom kunderna helt enkelt lämnar sina varor på en av 3900 avlämningsställen, och vi tar hand om processen för att få paketet tillbaka till dig
Med en rad alternativ för att passa dina behov finns det en e-PAQ-lösning för varje e-handelsföretag.
![]() |
e-PAQ Standard och Plus är kostnadseffektiva lösningar för paket och varubrev upp till 2 kg med grundläggande spårning, idealisk för leveranser med ett lågt värde. |
![]() |
Paket och paket samlas in, bearbetas och exporteras av Asendia innan Swiss Post tar hand om tullklarering och sista milen-leverans. |
![]() |
e-PAQ Plus skannar paket kontinuerligt genom vårt nätverk för täta och exakta spårnings-uppdateringar. |
![]() |
e-PAQ Select är en spårad, snabb leveranstjänst som erbjuder utmärkt värde för pengarna, erbjuder spårning och snabbare leverans-hastigheter för paket upp till 30 kg. |
![]() |
Sista milen-leverans hanteras av Swiss Post, med hjälp av deras populära Mailbox Plus-tjänst. Eftersom Swiss Post kan använda både post- och paketnätverk beroende på försändelsens storlek, får du alltid den mest effektiva servicen. |
![]() |
Vår snabbaste och mest omfattande leveranstjänst, e-PAQ Elite, levererar snabbt paket upp till 30 kg runt om i världen, med tullalternativ och optimerad spårning. |
![]() |
Sista milen-leverans hanteras av Swiss Posts Post Logistics-division, som är specialiserad på express- och tyngre försändelser. |
Med verksamhet i 17 länder runt om i världen erbjuder Asendia dagliga upphämtningar från din anläggning som är effektiva och kostnadseffektiva.
Cost effective transportation by air or road to Switzerland. We'll pre-sort packets and parcels for you to optimise delivery costs and speed.
Välj mellan två helautomatiska tullklarerings-alternativ och undvik långa köer vid gränsen.
Vi har direkt tillgång till Swiss Post-nätverket i Zürich och Genève. Efter kontroll är dina varor snabbt på väg.
Paket levereras till kunden inom 24 - 48 timmar efter ankomst till våra anläggningar i Zürich eller Genève.
Schweiziska konsumenter föredrar ofta att hämta ut sitt paket från ett upphämtningsställe och Swiss Post har det största nätverket av dessa.
Kunder lämnar helt enkelt in returer på en av 3 903 avlämningsställen över hela Schweiz, vi tillhandahåller logistik och teknik för att hantera resten.
Eftersom det inte är medlem i EU eller EEC är schweiziska tullrutiner unika. Detta innebär att det finns tullar, mervärdesskatt och tullavgifter att hantera vid frakt till Schweiz.
Asendia kan automatisera och förenkla hela tullprocessen vid frakt till schweiziska konsumenter, så att det inte uppstår några förseningar eller dolda kostnader för dig eller dina kunder.
![]() |
Spara på tullavgifter och transaktionskostnader |
![]() |
Förhindra förseningar så att varorna kommer i tid |
![]() |
Ge bra service till dina kunder |
![]() |
Använd en pålitlig lokal leveranspartner |
En komplicerad, ineffektiv returprocess kan snabbt resultera i ökande kostnader, särskilt över gränserna. Asendia och Swiss Post erbjuder individuella returlösningar skräddarsydda efter dina behov. Du väljer det som är bäst för dig och vi tar hand om resten.
![]() |
Vi kommer att återkräva skatter och importtullar som betalats för dig |
![]() |
Optimera din avkastning för att spara tid och pengar |
![]() |
Gör dina logistik- och administreringsprocesser effektivare |
![]() |
Ge dina kunder snabba och enkla returtjänster |
"Asendia skiljer sig från många företag som vi har arbetat med tidigare. De tog sig tid att förklara alla alternativ för oss och kunde utbilda vårt team. Det var inte bara informationsutbytet som imponerade på oss utan också Asendias transparens och ärlighet.”
Enligt "iPhone-index", som mäter hur många timmar en medborgare i ett visst land behöver arbeta för att ha råd med en iPhone, behöver schweizarna bara arbeta 20 timmar för att ha råd med en iPhone. Det är jämfört med över 40 timmar för tyskar och österrikare. Och den höga intjäningspotentialen leder till höga ordervärden online.
Vissa varor är helt enkelt inte tillgängliga att köpa i Schweiz eftersom det är mer kostnadseffektivt för återförsäljare att endast lagra bästsäljande produkter i schweiziska lager på grund av dess mindre befolkning än grannländerna Frankrike och Tyskland. För e-handlare betyder det att schweiziska konsumenter är vana vid att handla från utlandet.
Höga löner innebär höga priser, så schweiziska konsumenter är vana vid att leta utomlands efter bättre erbjudanden. För kläder, elektronik och andra konsumentvaror köper schweizarna gärna billigare produkter över gränserna.
Trots transaktionskostnader och andra avgifter är import av varor till Schweiz fortfarande billigare än att köpa lokalt i Schweiz. För utländska e-handlare är detta goda nyheter eftersom schweiziska konsumenter kommer att leta efter din butik.
När det gäller att leverera affärspost, reklamutskick, varubrev eller publikationer till Schweiz gör vårt moderbolag Swiss Post oss till det perfekta valet för alla dina postbehov.
Oavsett om det är brev, fakturor eller rapporter, använd Swiss Posts postsystem för att få din affärspost levererad snabbt och effektivt, till ett pris som passar dig.
Vi har erfarenhet av att skriva ut, distribuera och hantera alla typer av utskick inklusive broschyrer, broschyrer och reklambrev.
Behöver din publikation levereras veckovis, månadsvis eller kvartalsvis? Vi kan erbjuda flexibla leveranstider och kostnader som fungerar för dig och dina kunder.
© 2023 Asendia Management SAS