Globala e-handlare - Sätter ni er själva i kundens sits?

24 November, 2020

E-Commerce

De flesta online-återförsäljare kan inte bara lägga till internationell frakt som ett alternativ och plötsligt uppnå global framgång. Om din e-handelswebbplats erbjuder frakt till kunder utanför dina gränser, har du någonsin tagit dig tid att sätta dig i kundens sits? Varje steg i kundresan har en inverkan på det slutliga beslutet att köpa, liksom potentialen för upprepade affärer.

Om du driver en etablerad webbutik som redan säljer och skickar internationellt kanske du undrar om det fortfarande finns utrymme för att öka din globala verksamhet. Till exempel kan din onlinebutik tappa potentiell försäljning från kunder utanför dina gränser eftersom fraktpriserna är för höga eller shoppingupplevelsen inte är lokaliserad. Tvekar internationella kunder att slutföra köpet eftersom du inte erbjuder globala returer? Eller kanske du erbjuder fantastiska produkter som globala kunder skulle älska, men de har aldrig hört talas om din webbplats?

Oavsett anledning till att din Internetbutik inte blomstrar globalt kan vi hjälpa till! Asendias gränsöverskridande e-handelslösningar stöder ditt företags tillväxt över hela världen, vilket gör global e-handel enkel och pålitlig. Internationell frakt är vår specialitet! Många av Asendias e-handelskunder är snabbväxande onlinehandlare och etablerade globala varumärken. Vi stöder dem med att skaffa nya kunder, hantera och leverera order och assistera med deras transaktioner och returer. Vi tillhandahåller allt du behöver från början till slut.

Så sätt dig i kundens sits och börja se ditt företag växa redan idag. Låt oss börja

kund_sits

Erbjud alternativ
Tänk dig att du är kunden som är oerhört exalterad över produkten de hittade på din webbplats och redo att slutföra köpet, bara för att få reda på att fraktkostnaden är nästan lika mycket som kostnaden för själva artikeln – som i slutändan fördubblar slutpriset. Många kunder kommer snabbt att överge en kundvagn på grund av ett begränsat urval av fraktalternativ.
 
Om du erbjuder internationell frakt, ta en titt på dina fraktpriser och fråga dig själv om du kanske tappar potentiella kunder på grund av begränsade leveransalternativ. Asendia har utvecklat ett sortiment av pakettjänster för att möta behoven hos online-återförsäljare. Våra lösningar säkerställer snabb, pålitlig och säker internationell leverans av dina paket till överkomliga priser. E-tailers har också möjlighet att använda vårt nätverk av lager runt om i världen för att lagra varor lokalt. Asendias team kommer att plocka och packa artiklar åt dig med ett öga på kvalitetskontroll, vilket ger dig mer tid att fokusera på tillväxt.
 
alternativ

Var inte rädd för åtagande

Tänk dig att samma kund är nöjd med leveransalternativen, men fortfarande ovillig att slutföra försäljningen av rädsla för att de kan fastna med en produkt som inte passar, eller är fel artikel, eller fel färg, och så vidare. När e-handlaren inte erbjuder returer på globala inköp, är kunderna förståeligt ovilliga att köpa utanför sina gränser. Asendias kostnadseffektiva returlösningar ger trygghet för återförsäljare i deras gränsöverskridande returhantering. Kunder uppmuntras att slutföra sina beställningar, med vetskapen att de enkelt kan returnera sina produkter, om det behövs.

var-modig


Få kunden att känna sig som hemma

Ett snabbt sätt att förlora kunder innan de ens börjar fylla i en kundvagn är att ha en webbplats som inte tillgodoser deras språk, valuta, storlek osv. Genom vår partner eShopWorld kan Asendia erbjuda dig integrerade e-handelslösningar för stödja din butiks transaktionsprocess, lokalisera shoppingupplevelsen online och skapa en lugnande känsla som får kunderna att vilja återvända gång på gång, vilket hjälper dig att öka konverteringarna och öka den globala försäljningen.

 

Presentera dig själv

Erbjuder du internationell frakt och produkter som globala kunder skulle älska, men du får inte webbtrafik utanför dina gränser? Global Direct Mail är ett effektivt sätt att dela ditt varumärke med världen! Medan digitala kanaler har vuxit snabbt har direktreklam behållit sin status som ett av de mest effektiva marknadsföringsverktygen som finns tillgängliga. Faktum är att den genomsnittliga svarsfrekvensen för direktreklam är mer än 36 gånger högre än den är för e-post. Genom att helt enkelt skicka en katalog till din internationella målgrupp kan du leda global trafik till din webbshop, förbättra synligheten och öka intäkterna. Asendias globala direktmarknadsföringslösningar hjälper dig att introducera ditt varumärke globalt och säkerställa ett effektivt kundförvärv över hela världen.

I slutändan börjar framgång inom global e-handel med att förstå onlinekunder runt om i världen. Sätt dig i kundens sits och titta ärligt på shoppingupplevelsen du erbjuder dem.

Kontakta Asendia om det finns utrymme för förbättringar. Vi är här för att hjälpa dig med ditt e-handelsföretag så det kan växa över hela världen!

New call-to-action

4 May, 2021

Hur ser framtiden ut för e-handel inom mode och skönhet?

Asendia-experten, Hendrik Kummeling, delar 5 viktiga insikter om var de största möjligheterna finns för branschen

Som COVID-19-pandemin har visat är…

4 May, 2021

Watch the webinar with Simon Batt for an overview of worldwide e-commerce

Asendia's expert Simon Batt joins the RetailX panel for an overview of worldwide e-commerce.

In March 2021 RetailX hosted the ECOMMERCE WORLD REVIEW.

29 April, 2021

E-handelskalendern 2021: datumen du bör ha koll på

Från Cyber Monday till Black Friday, jul till Kwanza, så är kalenderåret fyllt med helgdagar och evenemang som e-handlare inom mode och skönhet bör…