Frieze

Frieze är ett media och eventbolag med fyra tidskrifter, tre årliga internationella konstmässor och en akademi. Asendia tar hand om deras databehandling samt tryck så att de kan koncentrera sig på sin kärnverksamhet.

Om Kunden

Frieze är ett media och eventbolag med fyra tidskrifter, tre årliga internationella konstmässor och en akademi. Asendia tar hand om deras databehandling samt tryck till Friezes VIP gäster så att Frieze kan koncentrera sig på sina events. That’s Very Important Printing!

Frieze Case Study


 

Frieze är stället att vända sig till när det gäller modern konst och kultur. Frieze har fyra publikationer: Frieze Magazine; Frieze d/e; Frieze Masters Magazine och Frieze Week; och tre internationella konstutställningar: Frieze London; Frieze New York; and Frieze Masters. De ordnar också kurser och föredrag på the Frieze Academy och www.frieze.com. De tre utställningarna hålls varje år. Från början var Frieze en konstutställning för modern konst, men så småningom blev det också ett kulturevent med entusiaster och celebriteter som ville visa upp sina arbeten. De började som Frieze London och under 2011 kom Frieze Masters med historiskt konst därtill och senare även Frieze New York för att kunna möta den växande konstscenen i New York.

 

Utmaningen

Frieze kontaktade Asendia 2014 eftersom de behövde hjälp med tryck, hantering och utskick av VIP inbjudningar och biljetter till sina konstutställningar. Från början skötte de allt detta själva, men när de växte och blev större kunde de inte längre hantera allt på egen hand.

 

Lösningen

Asendia UK samarbetar med Friezes VIP Relations Team och deras Exhibitor Relations Team för att tvätta och uppdatera deras adressregister, trycka VIP kort, inbjudningar och kuvert. Asendia UK kuverterar sedan det hela och skickar ut över 45 000 brev åt Frieze två gånger per år.

 

För Friezes del innebär det att deras team kan koncentrera sig enbart på själva eventplaneringen vilket är en stor fördel för dem.

Quote Top White

 

“Vi har nu arbetat med Asendia i tvår år och de har tagit väl hand om oss. Vi letar alltid efter den bästa distributionslösningen och kvaliteten; det är väldigt viktigt för vårt varumärke, och vi är nöjda med servicen vi har fått. Vi för en dialog med Asendia hela tiden och vi bollar idéer och förbättringsförslag. Vi är nöjda med hur Asendia har hanterat sena och komplexa utskick.”

Quote Bottom White

 

AsendiaInsightsLogo

6 February, 2020

Mail and parcel delivery to China disrupted by Coronavirus

The current outbreak of the novel coronavirus (2019.nCov) that was first reported from Wuhan, China, is impacting all global businesses including…

3 February, 2020

Insights by Asendia: Issue 2

We’re delighted to announce that the second issue of Insights by Asendia is out now. Get your copy of our essential free guide packed with top tips and…

15 May, 2019

Make Your Direct Mail Stand Out

Did you know that the global direct marketing industry is worth a huge $44.2 billion? Or that it’s been proven that most direct mail is opened? How…