IOP Publishing

Asendia tar fram följesedlar till IOP Publishing, en tidningsutgivare av globala tidningar och tidskrifter.

Om Kunden

Asendia tar fram följesedlar till IOP Publishing, en tidningsutgivare av globala tidningar och tidskrifter. Vi tar också hand om inplastningen och ibland även direktreklamkampanjer och digitalt tryck. IOP vill förstärka sin marknadskommunikation till en låg kostnad.

IOP Publishing ägs av the Institute of Physics och publicerar en rad olika tidningar och tidskrifter till prenumeranter inom forskning över hela världen.

IOP Case Study

 


 

Utmaningen

IOP Publishing behövde hjälp med att hantera sina tidskrifter som skulle skickas ut både på månadsbasis och kvartalsvis till mottagare över hela världen - det handlar om nästan 2 miljoner tidskrifter per år.

 

Lösningen

Asendia producerar följesedlar innehållande reklam för andra publikationer från IOP Publishing, plastar in, lägger i insticksblad och skickar ut Physics World, CERN Courier and ESRF. Publikationerna skickas till många olika länder och Asendia trycker följesedlar därför många olika portostämplar.

Sortering och konsolidering av volymer ger IOP rabatter på portot och Asendia arbetar tätt ihop med dem för att hela tiden kunna utveckla tjänsterna och sänka kostnaderna ytterligare.

Quote Top White

 

“Vi tycker att Asendia är den perfekta samarbetspartnern; de är pålitliga, snabba på att svara på våra frågor och de är vänliga och trevliga."

Quote Bottom White

 

AsendiaInsightsLogo

6 February, 2020

Mail and parcel delivery to China disrupted by Coronavirus

The current outbreak of the novel coronavirus (2019.nCov) that was first reported from Wuhan, China, is impacting all global businesses…

3 February, 2020

Insights by Asendia: Issue 2

We’re delighted to announce that the second issue of Insights by Asendia is out now. Get your copy of our essential free guide packed…

15 May, 2019

Make Your Direct Mail Stand Out

Did you know that the global direct marketing industry is worth a huge $44.2 billion? Or that it’s been proven that most direct mail is…