St John Ambulance

Välgörenhetsorganisationen St John Ambulance lär ut och utövar första-hjälpen i Storbritannien och har samarbetat med Asendia sedan 2008.

Om Kunden

Välgörenhetsorganisationen St John Ambulance lär ut och utövar första-hjälpen i Storbritannien. Asendia trycker, packar och skickar ut deras träningsmanualer och certifikat genom att offerera bästa pris för tryck, porto och direct mail kampanjer för att sänka kundens kostnader.

St John Ambulance är en välgörenhetsorganisation som leds av frivilliga. De lär ut och utövar första-hjälpen i Storbritannien. Enbart förra året lärde de 800 000 personer att rädda liv.

St Johns Ambulance Case Study


 

Utmaningen

St John Ambulance har samarbetat med Asendia sedan 2008. Eftersom de är en välgörenhetsorganisation är de särskilt beroende av en lågkostnadslösning för sin National Training Brochure till 93 000 personer och deras Regional Course Schedule till 70 000 personer två gånger per år. Utöver det skickar de ca. nio direct mail kampanjer per månad, tryckta och frankerade.

 

Lösningen

Asendia trycker, folierar och skickar träningsmanualen och scheman från sitt 100 219 m2 stora fulfilment- och operatörscenter i Bedford, och trycker, bifogar och skickar 2 000 certifikat per dag och 4 000 påminnelser per vecka till sina elever. Asendia hanterar även lagerhållning och returer. Direct mailings trycks digitalt med högsta kvalitet i 4-färg och bifogas ett svarskuvert till tusentals hushåll i Storbritannien.

 

St John Ambulance drar nytta av Asendias bästa priser för tryck och porto samt av tidsbesparande och smidig outsourcing av själva hanteringen. Asendias downstream access service gav besparingar på portot för all post. Dessutom hjälpte vår datarensning St John Ambulance att minska sitt spill av material, fulfilment och porto.

Quote Top White

 

“St John Ambulance började använda Asendias tjänster för flera år sedan för tryck och utskick av direct mail marketing kampanjer. Vi har utökat med fler tjänster eftersom de på ett så bra sätt har bidragit till att förbättra våra kommunikationstjänster och dessutom hjälpt oss att sänka våra kostnader.”

“Asendia gör allt för att verkligen förstå vår affär och deras service och flexibilitet är outstanding. Asendias kundtjänst håller en hög nivå och det är ett nöje att göra affärer med dem.”

Quote Bottom White

 

AsendiaInsightsLogo

6 February, 2020

Mail and parcel delivery to China disrupted by Coronavirus

The current outbreak of the novel coronavirus (2019.nCov) that was first reported from Wuhan, China, is impacting all global businesses including…

3 February, 2020

Insights by Asendia: Issue 2

We’re delighted to announce that the second issue of Insights by Asendia is out now. Get your copy of our essential free guide packed with top tips and…

15 May, 2019

Make Your Direct Mail Stand Out

Did you know that the global direct marketing industry is worth a huge $44.2 billion? Or that it’s been proven that most direct mail is opened? How…